Probiotice naturale

Probioticele sunt bacterii benefice care traiesc in colon si se hranesc cu pre-biotice (fibre vegetale – fructe si legume crude) si produc din ele vitamine si alte substante benefice.
Surse: muraturi in saramura (castraveti, varza, conopida, morcovi, gogonele etc).
Soia in asia este consumata fermentata ca si condiment – contine k2 dar nu are un gust placut. Daca stiti engleza puteti citii mai multe aici.

Muraturi

Pe masura ce bacteriile anaerobe consuma zaharurile din legume, produc acid lactic – care produce un mediu acid si impiedica cresterea bacteriilor aerobe – cele daunatoare.
La suprafata pojghita alba care se poate forma este o ciuperca si nu este daunatoare, dar daca puneti usturoi, hrean in apa, nu se va mai forma.
Pentru a preveni ciuperca alba – trebuie sa nu aiba acces la aer si oxigen, altfel nu poate creste. Daca borcanul este inchis ermetic, se va elibera co2 care va inlocui oxigenul, dar va creste presiunea in borcan. Ideal este sa aveti un sistem care permite eliminarea co2-ului fara a intra aer inapoi.

Saramura: intre 2.5g / l pana la 4g/l in functie de conditii. Cu cat este mai sarata va dura mai mult fermentatia.
Atentie la temperatura, sa nu depaseasca 25 de grade altfel legumele se vor inmuia.
Daca puneti castraveti ideal ar fi sa folositi castraveti mai mici, ca saramura sa poata patrunde in ei.

Kombucha

Se face din ceai verde/negru si zahar plus o cultura de kombucha – este o simbioza numita – kombucha scoby.
Zahar: ~40-80g zahar pe litru
Atentie: a devenit o bautura la moda, si multe de pe piata contin zahar adaugat dupa fermentatie, pentru ca are un gust acru fara. Unele pot avea mai mult zahar decat o coca cola clasica.

Drojdie de bere

Saccharomyces cerevisiae – o gasiti in supermarket – folosita la dospirea fainii este bogata in amino-acizi si grupul de vitamine B care va da energie cat si crom ce ajuta la scaderea glicemiei.
Are efecte anti-virale, anti-bacteriene, anti-cancerigene. Puteti consuma 50-100g pe zi.
Ajuta in probleme de stomac – diaree, IBS, chron etc.

Saccharomyces drojdie probiotică: înapoi la natură pentru a îmbunătăți sănătatea umană: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9147304

Inulina – prebiotic
Inulina de agave este un indulcitor natural, dar nu este absorbita din tractul gastrointestinal, deci nu are calorii, in schimb este in mare parte fibre insolubile.
Inulina se gaseste in ceapa si usturoi in cantitati mici, in radacina de cicoare si in anghinare.
Se dizolva usor in apa si poate fi combinata cu 1-2 lingurite de otet de mere.
Inulina de agave pudra eco, 200 g, Rawboost

Otet de mere
Reduce cresterile glicemiei daca este consumat inainte de a consuma dulciuri. Este precursor de Acid Butyric – un prebiotic gasit in intestine.

Le puteti combina pe toate cele 3 de mai sus. Consumati drojdia de bere goala, fara sa manancati carbohidrati inainte, altfel, drojdia va consuma carbohidratii, si va produce alcool si dioxid de carbon, pana este digerata.
Apoi beti apa cu inulina si otet de mere. Otetul este acid si ajuta la digestia drojdiei mai repede.

Iaurt de cocos
BIo coconut natur – VEMONDO – Lidl – Pulpa de cocos, culturi lactice, guma de seminte de caruba, amidon
Sau daca tolerati – kefir

Solaray – Parasite Cleanse – faceti periodic macar de 2 ori pe an o cura cu un flacon cu 60 tabete.
Contine plante binecuoscute pentru efectele antiprazitare.
– Black walnut (Juglans nigra) – nuc negru
– Wormwood (Artemisia anunua) Pelinita
– Usturoi, Cuisoare, Oregano, Cimbru

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.